lørdag 22. januar 2011

Det blir 7-topptur i år også

Den 12. januar kunne Avisa Nordland melde at årets 7-topptur blir søndag 5. juni, på himmelsprætten. Jeg gleder meg allerede, og denne gang vil jeg forhåpentligvis være ca 15 kilo lettere enn på 7-toppturen i 2010.

Erfaringene fra forrige tur blir nyttige å ta med seg i år, og planen er at forbedringene skal føre til generelt mindre smerte, både underveis og etter turen.

Det har ikke vært så mye fart her de siste månedene. Det var en del skogsturer, men det tok liksom helt slutt en gang i  november. November, desember og starten av januar har det vært veldig mye stress og en del sykdom.




Kjøpte ski til meg og to av jentene. De har ikke vært så mye i bruk ennå, men det viktigste er vel at vi faktisk nå har ski, og at muligheten for en skitur dermed er til stede.


Må vel komme meg i turmodus igjen, så kroppen får vent seg til aktivitet i god tid før 7-toppturen.

Jeg har også kjøpt meg tursekk Helsport Ronden 95 L. Fikk gått noen turer med den før jeg havnet i non-tur-modus i november. Er veldig godt fornøyd med sekken så langt, men må selvsagt få testet den på langtur, før jeg er helt sikker på at vi går godt nok sammen.



Jeg håper selvsagt at jeg og sekken skal trives godt sammen.

1 kommentar:

  1. Heia.
    Ramlet over bloggen din da jeg søkte opp Litltinden :). Ser du ikke er så veldig aktiv her inne, siste innlegg i januar :). Men supert at du bruker naturen, den er det beste med å bo i Bodø :) - fantastisk :). Er turentusiast selv, og har min egen turdagbok på nett jeg og. Hvis du har lyst å se bilder, kan du lage deg en profil på hjemmesiden min og når jeg har godkjent deg får du tilgang til bilder:). Den er ikke helt oppdatert ennå .. driver å flytter over bilder fra en annen turdagbok jeg har, men det kommer etterhvert :)

    Hilsen Mona her og :)

    SvarSlett